Algemene Voorwaarden voor de levering van SMS4less-diensten

Artikel 1: Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 De Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de Opdrachtnemer opdracht geeft tot het verrichten van de Diensten waarop huidige Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.

1.2 De Opdrachtnemer: het bedrijf naar Belgisch recht Advanced Technology Explained nv/sa, gevestigd op de Brusselse steenweg 283/12 te 9230 Wetteren, dochteronderneming van CompuGroup Medical bvba, met ondernemingsnummer 0474.702.954 (in huidige Algemene Voorwaarden ook “ATX” genoemd of “wij/we”).

1.3 De Diensten: het versturen van SMS-berichten, op instructie van de Klant, aan diens patiënten of cliënteel, ter herinnering van een door hen met de Klant gemaakte afspraak. De Diensten zijn vervat onder de noemer “SMS4less”.

1.4 Vertrouwelijke informatie: alle informatie, in welke vorm dan ook, die door één van de partijen als vertrouwelijk is aangemerkt of waarvan redelijkerwijs kan worden aangenomen dat deze vertrouwelijk van aard is, bijv. persoonsgegevens, bepaalde specifieke bedrijfsgegevens.

1.5 Persoonsgegevens: alle informatie met betrekking tot een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon in de zin van de regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, o.m. de Algemene Verordening Gegevensbescherming (ook “AVG” of “GDPR” genoemd).

1.6 Identificeerbare natuurlijke persoon: iemand die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name door te verwijzen naar een identificator zoals een naam, een adres of een telefoonnummer.

1.7 Kredietbundel: Het door de Opdrachtnemer verkochte pakket, welk recht geeft op een bepaalde hoeveelheid uit te sturen SMS-berichten. Één (1) krediet wil zeggen één (1) in opdracht van de Klant door de Opdrachtnemer verstuurd SMS-bericht. De prijs per verstuurd SMS-bericht hangt af van het gekozen pakket.

Artikel 2: Algemene bepalingen

2.1 Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op alle Diensten van SMS4less.

2.2 Voor meer informatie over de inhoud van deze Diensten kan de volgende link worden geraadpleegd https://www.sms4less.be.

2.3 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om bepaalde Diensten te schrappen uit zijn assortiment, dan wel andere diensten hieraan toe te voegen.

Hij behoudt zich tevens het recht voor om de inhoud van bepaalde Diensten te wijzigen overeenkomstig de bepalingen van huidige Algemene Voorwaarden.

Artikel 3: Toepassingsgebied

3.1 Huidige Algemene Voorwaarden zijn automatisch van toepassing op alle tussen de Klant en de Opdrachtnemer gesloten Overeenkomsten m.b.t. de Diensten, zonder dat zij formeel ondertekend dienen te worden.

3.2 Onder Overeenkomst wordt verstaan, de bestelling van Diensten door de Klant aan de Opdrachtgever, ongeacht of er een schriftelijke overeenkomst werd ondertekend of niet.

3.3 Deze Algemene Voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van de Klant, welke niet van toepassing kunnen zijn op de Overeenkomst tussen de Klant en de Opdrachtnemer, tenzij hiervan uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken. 

Artikel 4: De totstandkoming en duur van de Overeenkomst

4.1 De Diensten van de Opdrachtnemer zijn steeds vrijblijvend, tenzij in de Overeenkomst uitdrukkelijk anders is aangegeven.

4.2 Om een Overeenkomst aan te gaan met de Opdrachtnemer dient de Klant zich eerst succesvol te registreren op de website www.sms4less.be.

De Overeenkomst zal bijgevolg pas door de Opdrachtnemer kunnen worden uitgevoerd na de creatie van een account en Kredietenbundels kunnen pas worden aangekocht na de aanmaak hiervan.

4.3 De Overeenkomst komt tot stand op de dag van de effectieve bestelling van de Diensten door de Klant. Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, zal de datum van de plaatsing van de bestelling bijgevolg de ingangsdatum van de Overeenkomst, en dus van huidige Algemene Voorwaarden zijn.

4.4 De Overeenkomst wordt geacht te zijn gesloten voor onbepaalde tijd.

4.5 Indien een account gedurende vijf (5) jaar niet wordt gebruikt, zal het account van de Klant evenwel automatisch gewist worden en zal de Overeenkomst geacht te zijn opgezegd. Alle ongebruikte kredieten zullen hierbij definitief verloren gaan, zonder dat de Opdrachtnemer tot de terugbetaling hiervan gehouden is.

De Opdrachtnemer is niet gehouden om de Klant hiervan te informeren.

In geval de Klant na de wissing van zijn account een nieuwe bestelling wenst te plaatsen – m.a.w. een nieuwe Overeenkomst met de Opdrachtnemer wenst aan te gaan – zal hij zich opnieuw dienen te registeren op voormelde website.

Artikel 5: Tarieven

5.1 De geldende tarieven zijn deze zoals vermeld op de website www.sms4less.be.

5.2 De prijs per SMS hangt af van de door de Klant gekozen Kredietenbundel (ter illustratie: 1 t.e.m. 500 berichten, 501 t.e.m. 1.000 berichten, enz.). Één (1) krediet wil zeggen één (1) door de Opdrachtnemer verstuurd SMS-bericht. 

5.3 Alle door de Opdrachtnemer opgegeven prijzen zijn uitgedrukt in EURO, exclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld.

5.4 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de tarieven éénmaal per jaar te herzien. Deze prijsherziening zal desgevallend plaatsvinden tijdens het eerste kwartaal.

Indien de Opdrachtnemer een prijsadaptatie heeft doorgevoerd, kan het aldus zijn dat de geldende tarieven verschillen van deze die van toepassing waren op het ogenblik van sluiting van de Overeenkomst.

Prijsherzieningen worden aangekondigd op de website www.sms4less.be.

Artikel 6: Bestellingen

6.1 De Klant kan op twee (2) wijzen Diensten bestellen, namelijk:

  • Via de website www.sms4less.be, of
  • Rechtstreeks via de gekoppelde applicatie van de Opdrachtnemer of van een met Opdrachtnemer verbonden onderneming die de Klant gebruikt, onder bepaalde voorwaarden.

6.3 De aangekochte kredieten blijven minstens twee (2) jaar geldig.

6.4 De Opdrachtnemer heeft de mogelijkheid om kredieten te laten vervallen indien de Klant de aangekochte kredieten na een termijn van twee (2) jaar niet heeft opgebruikt.

Alle ongebruikte kredieten zullen hierbij definitief verloren gaan, zonder dat de Opdrachtnemer tot de terugbetaling hiervan gehouden is.

De Opdrachtnemer is niet gehouden om de Klant hiervan op de hoogte te brengen.

Artikel 7: Betalingsmodaliteiten

7.1 De betaling van de Diensten gebeurt ofwel rechtsreeks via de website, ofwel via overschrijving binnen de dertig (30) dagen na uitgifte van een factuur.

7.2 Bij de niet of niet-gehele betaling van de Diensten worden geen betalingsherinneringen gestuurd. De Diensten worden zonder meer niet geleverd.

7.3 Indien de Klant het grootste Kredietenbundel aankoopt, kunnen, uitzonderlijk en mits voorafgaandelijk uitdrukkelijk akkoord van de Opdrachtnemer, de kredieten worden geactiveerd vóór het verstrijken van de betalingstermijn van dertig (30) dagen na de uitgiftedatum van de factuur.

Indien de factuur binnen de vooropgestelde termijn niet volledig betaald werd, zal de verstrekking van de Diensten evenwel worden opgeheven tot en met de gehele betaling ervan.

Artikel 8: Leveringsvoorwaarden

8.1 De Diensten dienen volledig te worden betaald vooraleer ze in gebruik kunnen worden genomen.

Behoudens de uitzondering van artikel 7.3, zullen de Diensten enkel worden geleverd wanneer ze reeds zijn betaald.

Artikel 9: Klacht – Bezwaarschrift

9.1 De Klant dient ieder bezwaar tegen een factuur binnen een termijn van zeven (7) dagen na de factuurdatum aan de Opdrachtnemer kenbaar te maken.

Na deze termijn doet de Klant afstand van ieder recht om de factuur te betwisten.

9.2 De Klant dient ieder bezwaar m.b.t. de door de Opdrachtnemer aangeboden Dienst binnen de termijn van zeven (7) dagen van de aangeklaagde tekortkoming aan deze laatste kenbaar te maken.

9.3 De mededelingen waarvan sprake in artikelen 9.1 en 9.2 dienen een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het bezwaar of de beweerde tekortkoming te bevatten.

Zij dienen te worden gedaan overeenkomstig de wijze vervat in artikel 21.2.

9.4 Een bezwaar van de Klant schort haar betalingsverplichtingen niet op. Met andere woorden dient de Klant, onverminderd het bezwaar, de factuur binnen de overeengekomen termijn te voldoen.

9.5 Indien de klacht en/of het bezwaar gegrond is, zal de Opdrachtnemer binnen de grenzen van hetgeen bepaald is in artikel 10 overgaan tot het door hem gepast geachte herstel en/of de eventuele tekortkomingen naar de toekomst toe trachten te verhelpen.

Artikel 10: Verplichtingen van de Opdrachtnemer

10.1 De Opdrachtnemer neemt de middelenverbintenis op zich om de Diensten te leveren volgens de regels van goed vakmanschap. Alle verbintenissen van de Opdrachtnemer zijn slechts inspanningsverbintenissen.

De feilloze werking van de SMS-diensten kan echter nooit volledig en/of op elk ogenblik worden gegarandeerd.

10.2 Deze inspanningsverplichting houdt geen garantie in dat het beoogde resultaat wordt bereikt.

10.3 De Opdrachtnemer verbindt er zich toe om alle nodige en redelijke inspanningen te leveren om bugs, storingen en allerhande technische problemen binnen een redelijk termijn op te lossen.

10.4 De Opdrachtnemer maakt bovendien gebruik van de diensten van derden voor de levering van de Diensten. Indien bugs, storingen en allerhande technische problemen hun oorsprong bij deze derden vinden, zal de Opdrachtnemer alle redelijke inspanningen leveren om deze derden aan te manen de diensten zo spoedig mogelijk terug optimaal te laten functioneren.

Artikel 11: Verplichtingen van de Klant

11.1 De Klant dient voor een goed gebruik van de Diensten minstens een degelijk werkende software en internetverbinding te hebben.

11.2 De Diensten betreffen het versturen van een afspraakherinnering. In ieder geval dient de Klant zich ervan te vergewissen dat hij de met zijn patiënt of klant gemaakte afspraak aan zijn patiënt of klant duidelijk heeft gecommuniceerd en dat deze laatste de gemaakte afspraak heeft genoteerd.

Artikel 12: Aansprakelijkheid

12.1 De Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor bugs, storingen, tijdelijke onbeschikbaarheid en allerhande technische problemen die de correcte dienstverlening belemmeren. Noch kan hij aansprakelijk zijn voor enige fout (zelfs voor een grove fout) van haar of haar aangestelde(n), behoudens ingeval van bedrog of opzettelijke zware fout, en de gevallen beschreven in dit artikel.

Gelet op de algemene verplichting die op de Klant rust om afspraken met zijn patiënten of klanten aan deze laatste duidelijk te communiceren, kan de Opdrachtnemer niet aansprakelijk zijn voor het missen van of het laattijdig toekomen op een afspraak diens patiënt of klant.

De Opdrachtnemer is tevens niet aansprakelijk in geval van overmacht zoals gedefinieerd in artikel 13.

12.2 De Opdrachtnemer kan in ieder geval nooit aansprakelijk worden gesteld in geval van niet-nakoming of slechte nakoming van de Overeenkomst door de (mede-)schuld of toedoen van de Klant, hieronder begrepen voor fouten te wijten aan onvoldoende, laattijdige of verkeerde invoering van gegevens door de Klant, foutief of niet toegelaten gebruiken aan het SMS-systeem, gebrekkige software of internetverbinding of allerhande technische problemen bij de Klant, niet- of onvolledige betaling van de Diensten, enz.

12.3 De Opdrachtnemer zal ook nooit aansprakelijk kunnen worden gesteld voor niet-nakoming of slechte nakoming van de Overeenkomst door de schuld van een derde partij bij de Overeenkomst, hieronder begrepen van derden op wie de Opdrachtnemer beroep doet voor de uitvoering van de Diensten.

Hij is bijgevolg niet aansprakelijk voor bugs, storingen en allerhande technische problemen, noch voor eender welk voorval, van welke aard ook, waarvan de oorsprong ligt bij de derde partij, en die een invloed heeft op de beschikbaarheid en/of de correcte uitvoering van de Diensten van de Opdrachtnemer.

12.4 In geval de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer wordt weerhouden, zal zijn aansprakelijkheid beperkt zijn tot door de Klant direct geleden schade die het rechtstreekse gevolg is van een aan de Opdrachtnemer toerekenbare tekortkoming in haar verplichtingen uit de Overeenkomst of uit een onrechtmatige daad, met uitzondering van alle indirecte schade, waaronder, zonder dat deze opsomming limitatief is, gevolgschade, verlies van gederfde winst, gemiste besparingen en daling van omzet, imagoschade en schade met betrekking tot persoonsgegevens.

In dat geval zal de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer nooit méér bedragen dan de totale prijs (excl. BTW) die de Klant voor de Diensten op één (1) jaar heeft betaald, met een maximum van 1.000 EUR in totaal.

12.5 In ieder geval zal de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer slechts kunnen worden weerhouden indien:

(i) de Klant, de Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke stelt op de in artikel 9 gestelde wijze; en

(ii) de Klant, de Opdrachtnemer een redelijke termijn verleent, met een minimum van 10 werkdagen, om de tekortkoming in haar Dienst te herstellen en Opdrachtnemer ook na die termijn in gebreke blijft het gebrek te herstellen.

12.6 De Klant is aansprakelijk voor alle door hem of anderen geleden schade die (mede) het gevolg is van het niet nakomen van een van de verplichtingen in het kader van de Overeenkomst, van de op hem rustende wettelijke verplichtingen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met de Overeenkomst en/of de algemene op hem rustende zorgvuldigheidsplicht.

Artikel 13: Overmacht

13.1 De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk in geval van overmacht.

13.2 Onder overmacht dient te worden verstaan, zonder dat deze oplijsting exhaustief is: oorlog, mobilisatie, onlusten, overstromingen, natuurramp, gesloten scheepvaart, andere belemmeringen in het vervoer, stagnatie in respectievelijke beperking of stopzetting van de levering door openbare nutsbedrijven, gebrek aan kolen, gas, aardolieproducten of andere middelen tot energieopwekking, brand, waterschade, machinebreuk en andere ongevallen, stakingen, publieke onrust, uitsluitingen, acties van vakbonden, uitvoerbeperkingen, administratieve maatregelen andere maatregelen van overheidswege, niet-levering van noodzakelijke materialen en halffabricaten door derden, pandemie, opzet of grove schuld van hulppersonen en andere soortgelijke omstandigheden waarover de Opdrachtnemer geen controle heeft.

Artikel 14: Intellectueel eigendomsrecht

14.1 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, is en blijft de Opdrachtnemer, dan wel de derde op wie hij beroep doet, steeds de rechthebbende op het intellectueel eigendom, van welke aard ook, dat kan ontstaan op de door hem vervaardigde werken en dit ook indien de desbetreffende werkzaamheden als afzonderlijke post op de factuur zijn vermeld.

14.2 De Klant zal de intellectuele eigendomsrechten van de Opdrachtnemer m.b.t. de Diensten, en/of van derden op wiens diensten de Diensten van de Opdrachtgever rusten, te allen tijde respecteren en waar nodig beschermen, en hij zal de Opdrachtnemer zonder verwijl in kennis stellen van iedere inbreuk gepleegd door derden, hieronder begrepen door zijn aangestelden, waarvan hij kennisneemt.

De Klant waarborgt de Opdrachtnemer tevens dat hij, hieronder begrepen zijn aangestelden, in het kader of naar aanleiding van het gebruik van de Diensten die het voorwerp uitmaken van de Overeenkomst, geen inbreuk zal plegen op rechten die de Opdrachtnemer en/of derden kunnen doen gelden krachtens nationale, supranationale of internationale regelgeving op het gebied van intellectuele eigendomsrechten, hieronder begrepen, tekeningen, modellen, merken, computerprogramma’s, codes, bedrijfsgeheimen en know how, databanken, werken, kopijen, informatiedragers, enz. van welke aard ook (hierna: “de werken”).

14.3 De Klant verkrijgt tijdens de uitvoering van de Overeenkomst enkel het niet-exclusieve recht tot gebruik van de door de Overeenkomst vervaardigde werken, in het bijzonder van de computerprogramma’s, in die mate waarin het gebruik als een normaal gevolg van de uitvoering van de Overeenkomst kan worden bestempeld.

Artikel 15: Verwerking en bescherming van persoonsgegevens

15.1 De Opdrachtnemer handelt in de hoedanigheid van verwerker van persoonsgegevens. De Klant handelt in de hoedanigheid van Verwerkingsverantwoordelijke.

15.2 De verwerking geschiedt overeenkomstig de tussen de Partijen gesloten Gegevensverwerkingsovereenkomst (ook “DPA” of “Data processing agreement” genoemd).

15.3 De Partijen erkennen en komen wederzijds overeen dat de uitvoering van de door de Overeenkomst beoogde Diensten, het verzamelen en verwerken van de persoonsgegevens van de Klant door de Opdrachtnemer inhoudt.

Beide partijen verbinden zich ertoe om persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de van toepassing zijnde wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, hieronder begrepen de AVG. De Opdrachtnemer zal in ieder geval slechts de door de Klant meegedeelde persoonsgegevens gebruiken voor de uitvoering van Diensten die het voorwerp uitmaken van de Overeenkomst.   

15.4 In geval van het wissen van het account van de Klant overeenkomstig artikel 4.5 zullen alle aan het account van de Klant verbonden persoonsgegevens tevens definitief worden gewist.

Artikel 16: Geheimhoudingsplicht

16.1 De partijen erkennen het vertrouwelijk karakter van de informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar ontvangen. Zij verplichten zich om alle vertrouwelijke informatie geheim te houden en deze uitsluitend te gebruiken voor het doel waarvoor deze is verstrekt.

16.2 De partijen zullen alle redelijke maatregelen treffen ter bescherming van de vertrouwelijke informatie en zullen deze informatie niet aan derden bekend maken, behoudens voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst of indien zij daartoe wettelijk verplicht zijn.

16.3 De verplichting tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie blijft ook na ontbinding van de Overeenkomst van kracht.

16.4 Indien een partij informatie moet verstrekken aan een derde, bijvoorbeeld een overheidsinstantie, zal de betreffende partij de andere partij hiervan onverwijld op de hoogte stellen, tenzij een wettelijk voorschrift de betreffende partij verbiedt om de andere partij op de hoogte te stellen.

16.5 In geval van een schending van de geheimhoudingsverplichting is de schendende partij aansprakelijk voor de schade die de andere partij hierdoor lijdt.

Artikel 17: Wijziging van Diensten

17.1 Het staat de Opdrachtnemer vrij om de inhoud en functionaliteiten van zijn Diensten (genoemd in artikel 1.3) te wijzigen, te verbeteren of te vervangen door nieuwe Diensten, of het aanbod ervan definitief te staken zonder dat de Klant enige aanspraak kan laten gelden t.o.v. de Opdrachtnemer.

17.2 Indien Diensten worden gewijzigd of vervangen zullen de Diensten worden aangeboden die zoveel mogelijk overeenstemmen met de reeds door de Klant aangegane Dienst, zonder dat deze wijziging of verandering de waarde of kwaliteit van de oorspronkelijk bestelde Diensten zal verminderen.

17.3 De Opdrachtnemer zal de Klant hiervan minstens één (1) maand vóór de geplande wijziging of vervanging van de Diensten via een mededeling op de website www.sms4less.be inlichten.

Mocht hiertegen bezwaar worden aangetekend binnen de zeven (7) dagen door de Klant dan mag de Overeenkomst worden opgezegd. De opzegging door de Klant geldt enkel voor de toekomst en houdt de terugbetaling van de niet-opgebruikte kredieten niet in. Deze mogelijkheid tot bezwaar geldt bij verminderde dienstverlening, maar niet voor verbetering van de Diensten of identieke dienstverlening die op een andere maar even efficiënte manier wordt aangeboden.

Artikel 18: Overdracht van de Overeenkomst

18.1 De Opdrachtnemer heeft het recht alle of een deel van zijn contractuele rechten en plichten aan een derde over te dragen, zonder voorafgaande toestemming van de Klant en zonder dat deze enige schadevergoeding kan eisen in verband met deze overdracht. De overdracht mag evenwel geen vermindering van de Diensten aan de Klant tot gevolg hebben.

In geval van overdracht van de Overeenkomst, kan de Klant de overgedragen Overeenkomst zonder vergoeding beëindigen binnen een termijn van 15 dagen, te rekenen vanaf de kennisgeving van de overdracht, via de in artikel 20.1.1 bedoelde wijze. De opzegging door de Klant geldt enkel voor de toekomst en houdt de terugbetaling van de niet-opgebruikte kredieten niet in.

18.2 De Klant kan zijn contractuele rechten en plichten slechts geheel of gedeeltelijk overdragen aan een derde mits de voorafgaande goedkeuring van de Opdrachtnemer en nadat de Klant en de overnemer het door de Opdrachtnemer opgestelde overdrachtformulier hebben vervolledigd en ondertekend. De overnemer zal in dit geval het account van de Klant overnemen en zal worden geacht huidige Algemene Voorwaarden en de geldende tarieven te aanvaarden.

Artikel 19: Ontbinding en opschorting van de Overeenkomst

19.1     Door de Opdrachtnemer

19.1.1  De Opdrachtnemer kan, zonder dat hij hiervoor voor enige schade aansprakelijk kan worden gesteld, zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling of gerechtelijke beslissing, de uitvoering van zijn verplichtingen opschorten of de Overeenkomst ontbinden in de volgende gevallen:

  • De Klant overlijdt;
  • De Klant vraagt uitstel van betaling, de gerechtelijke reorganisatie of faillissement aan of wordt in staat van faillissement verklaard, of indien op enig onderdeel van zijn vermogen beslag wordt gelegd;
  • De Klant wordt onder bewind dan wel onder curatele gesteld;
  • De Klant komt één van zijn verplichtingen uit hoofde van de wet, een voorschrift, de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden niet na gedurende minstens 15 dagen;
  • De Klant staakt zijn activiteiten, houdt op zijn statutaire doel na te streven, besluit tot vereffening, of verliest anderszins haar rechtspersoonlijkheid of draagt haar onderneming over of fuseert.

19.1.2 Als door overmacht de nakoming van de Overeenkomst niet mogelijk is voor de Opdrachtnemer, heeft hij het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te zeggen of de uitvoering van de Overeenkomst tijdelijk op te schorten.

De Opdrachtnemer verbindt zich ertoe de Klant hierover in de mate van het mogelijke te informeren.

19.2 De Opdrachtnemer zal in voormelde gevallen wegens opschorting of opzegging van de Overeenkomst nooit tot een schadevergoeding gehouden zijn.

19.3 Door de Klant

19.3.1  De Klant kan de Overeenkomst op elk moment opzeggen door een schriftelijke kennisgeving overeenkomstig de wijze vervat in artikel 20.1.1.

Artikel 20: Communicatie tussen de partijen

20.1 De Opdrachtnemer

20.1.1 lle communicatie aan de Opdrachtnemer dient uitsluitend te geschieden via email aan het volgend adres: info@sms4less.be of via het contactformulier op de website van SMS4less.

20.2 De Klant

20.2.1 De adres- en persoonsgegevens van het account van de Klant worden geacht geldig te zijn. Alle communicatie naar de Klant zal gebeuren op basis van deze gegevens. De communicatie door de Opdrachtnemer kan geldig gebeuren per email en, waar dit in huidige Algemene Voorwaarden wordt voorzien, door publicatie op de website www.sms4less.be.

Artikel 21: Diverse bepalingen

21.1 Indien één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaarden ongeldig of nietig zijn, blijven de andere bepalingen van kracht. De Opdrachtnemer vervangt dan de ongeldige of nietige bepalingen door nieuwe bepalingen die zoveel mogelijk overeenkomen met de ongeldige of nietige bepalingen.

21.2 De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De wijziging van de Algemene Voorwaarden zal op de website www.sms4less.be worden gecommuniceerd.

De door de Opdrachtnemer uitgevaardigde facturen zullen tevens steeds de meest recente versie van de Algemene Voorwaarden bevatten of er minstens naar verwijzen.

De op de Algemene voorwaarden vermeldde datum van redactie bepaalt de datum van inwerkingtreding ervan.

21.4 Het feit dat de Opdrachtnemer op een bepaald moment de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet eist of uitvoert, kan niet worden beschouwd als een afstand van de rechten waarover deze laatste volgens deze Algemene Voorwaarden beschikt. De Opdrachtnemer kan ook later steeds de strikte naleving van deze bepaling of van de andere bepalingen van onderhavige Algemene Voorwaarden eisen.

Artikel 22: Toepasselijk recht

22.1 Enkel het Belgisch recht is van toepassing op deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomsten die in het kader hiervan worden uitgevoerd.

Artikel 23: Rechtsbevoegdheid

23.1 In geval van geschillen omtrent deze Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst tussen de Klant en de Opdrachtnemer en/of de uitvoering ervan, welke niet in der minne kunnen worden beslecht, zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Gent (België) bevoegd.